Nieuwe Huisstijl Centrum Ijmuiden

Geplaatst op donderdag 24 oktobernieuws

Dag allen,

Tijdens de bijeenkomst van 1 oktober presenteerde Patrick Zwanenburg (ZOLF!) de nieuwe huisstijl voor Centrum Ijmuiden. Deze werd enthousiast ontvangen en de komende tijd zal deze huisstijl geimplementeerd en zichtbaar worden. Bijgaand vinden jullie het logo en een animatie, meer voorbeelden en producten (website, poster, banners, etc.) volgen. Hieronder vinden jullie en toelichting op de huisstijl vanuit Patrick. Stap gerust eens bij hem binnen voor een kop koffie en een nadere uitleg als je wilt.

Namens het bestuur,

Groet Floor

***

HUISSTIJL CENTRUM IJMUIDEN

Met trots presenteren wij hierbij de nieuwe huisstijl en logo voor het centrum van IJmuiden!

Hoe is dit logo tot stand gekomen en waar staat het precies voor? Hieronder een samenvatting van het proces en het ontstaan van het logo.

Na het succes van de BIZ moest er uiteraard een passende huisstijl komen. Een beeldmerk dat het centrum vertegenwoordigt op een heldere, positieve en IJmuidense manier (zonder poespas). Een logo die de ondernemers met elkaar verbindt als één centrum maar ook de IJmuidenaar weer verbindt aan het winkelgebied.

Verbinden

Met deze insteek zijn we op zoek gegaan naar een visualisatie die staat voor verbinding. Met als resultaat een schakel. De schakel is een samensmelting van de ‘C’ en de ‘IJ’ die symbool staat voor het samensmelten van het Centrum mét IJmuiden. De vorm van de schakel is zo afgewerkt dat de ‘C’ en de ‘IJ’ symbolisch elkaar de hand reiken. Het logo is afgewerkt met ronde vormen voor een vriendelijke uitstraling maar door het kleurgebruik en het lettertype sluit het helemaal aan bij het gebied.

De kracht van verbinden

Naast het beeldmerk is het ook goed om het gebied te benoemen. Met de term ‘van Plein tot Plein’ sluiten we in onze communicatie af met een footer waar altijd een opsomming staat van het centrum.

Beleving

Nu we een gezicht hebben gegeven aan het Centrum van IJmuiden is het tijd om er een gevoel / beleving aan te koppelen. We willen uiteraard geen beloftes doen die niet waar gemaakt kunnen worden. Daarnaast is centrum een brede verzameling van verschillende ondernemers met winkels, dienstverlening en horeca. Het moet dus voor elke ondernemer toepasbaar zijn. Maar het moet ook uitnodigend zijn voor de IJmuidenaar, die we uiteraard meer willen verbinden aan het centrum. Vandaar dat we op de pay-off zijn gekomen: ‘Kom gewoon eens langs!’

Centrum IJmuiden: Kom gewoon eens langs!

Met deze combinatie van logo en pay-off geven we een uitnodigend geluid af. We zetten de deur naar het centrum én naar de ondernemers open. Het is laagdrempelig, positief en op vele manieren toepasbaar. Of het nu gaat om communicatie vanuit het Centrum zoals een evenement / koopzondag of vanuit de ondernemer zoals persoonlijk advies / nieuwe collectie etc. Het past perfect bij de claim: ‘Kom gewoon eens langs’.

De aankomende tijd gaan we verder met de uitwerking van concrete zaken zoals de website (Chainels) en materialen die het centrum zullen ondersteunen vanuit de huisstijl. Daarover volgt spoedig meer.